Walter Maria de’Silva

Ital Walter de’Silva patří mezi nejznámější designéry současnosti. I on se podílel na tvorbě křivek pro novodobá Lamborghini. Právě de’Silva by měl podle spekulací navrhovat i budoucí dvanáctiválcový model automobilky, který nahradí dosluhující Murciélago.

Walter Maria de’Silva se narodil 27. února 1951 v italském městečku Lecco. Krátce po studiích začíná v roce 1971 (když mu bylo pouhých 20 let) pracovat v designérském studiu pro automobilku Fiat. Následovala devítiletá epizoda v designérské firmě I.DE.A Institute, odkud v roce 1986 odchází do Alfy Romeo. Tam má za úkol zmodernizovat portfolio automobilky a navrhuje mimo jiné Alfu Romeo 156 a Alfu Romeo 147.

Na konci devadesátých let dostává de’Silva nabídku od koncernu Volkswagen a nelehký úkol od jeho ředitele, Ferdinanda Piëcha. De’Silva má zachránit skomírající automobilu SEAT. Ital se však úkolu zhostí perfektně a vytváří takzvanou filosofii ‘auto emoción’ s koncepty SEAT Tango a Salsa a sériovou Córdobou a Ibizou. Později vytváří i Alteu, Toledo a Leon, které přinesly další posun v kreativitě španělské automobilky. De’Silvovi bylo nicméně vytýkáno, že tyto tři modely jsou takřka stejné a liší se jen v malých detailech.

V roce 2002 nastupuje Ital na nový post a stává se šéfdesignérem Audi. Stále se má zaměřovat na automobilku SEAT, nově ale i na Lamborghini.

De’Silva vytváří Audi A3 Sportback, Audi Nuvolari Concept, Audi Q7, Audi TT, či Audi A5, podle slov autora ta nejpovedenější práce. V Lamborghini nechává pracovat Luca Donckerwolka, s nímž v roce 2006 vytváří Lamborghini Miura Concept, který v tomtéž roce oslavil čtyřicetileté výročí stavby první Miury.

V současné době je de’Silva šéfdeisgnérem celého koncernu Volkswagen, což přináší zodpovědnost na budování strategie pro příští modely. Podle současných informací bude právě on designérem nové vlajkové lodi Lamborghini. Naváže „jeho“ automobil na úspěch současného Murciélaga?

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.