Stephan Winkelmann odpovídal serveru Piston Heads
Server Piston Heads si popovídal s prezidentem a generálním ředitelem Automobili Lamborghini SpA Stephanem WInkelmannem. Rozhovor se zabýval budoucnostní manuálních převodovek nebo třetí modelovou řadou.
Začátek interview ovládla ekologie, k níž Stephan Winkelmann řekl: „Náš plán je snížit emise o 35 procent do roku 2015. Zároveň ale nechceme ztratit DNA typického Lamborghini, proto budeme nadále používat dvanáctiválcový motor.“ Prezident automobilky dále uvedl, že se konstruktéři zaměří na co nejlepší poměr výkonu a váhy, v budoucích modelech značky se bude hojně využívat karbonových vláken. Důraz bude kladen na ovladatelnost a zrychlení, maximální rychlost ustoupí do pozadí.
Otázka ohledně strachu z nové konkurence ze strany Mclarenu nechala Winkelmanna chladnou: „Myslíme si, že je naše strategie lepší. Máme delší historii, stojí za námi silný koncern, který nám pomáhá s větší kvalitou. Nicméně si myslím, že ve Velké Británii bude mít Mclaren silnou pozici.“ Zmínka o silném koncernu za zády Lamborghini znamenala dotaz, jak Volkswagen pomáhá italskému výrobci. „Velký koncern nám pomáhá s investicemi tam, kde je třeba. Koncernové díly pak používáme jen tam, kde nejsou vidět, a tam, kde neohrozí exkluzivitu produktu.“
Piston Heads se zajímal i o třetí modelovou řadu. „Před dvěma roky jsme konceptem Estoque ukázali, že se můžeme rozvíjet i do dalších segmentů, nezapomeňte i na modely Espada nebo LM002 z naší historie, nicméně v současné době neplánujeme vývoj třetí řady,“ řekl Winkelmann.
Odpověď ohledně budoucnosti plnohodnotného manuálu zřejmě nepotěšila mnohé fanoušky, automobilka zřejmě v jejich vývoji nebude pokračovat. „V současné době prodáváme v podstatě jen vozy s e-gearem,“ vysvětlil prezident automobilky.
Vývoj dieselových motorů Winkelmann tvrdě odmítl, především díky tomu, že v mnoha státech se dieselové vozy neprodávají.
Celý rozhovor (v angličtině) si můžete přečíst na stránkách serveru Piston Heads.