Spekulace: Nástupce Murciélaga
Lamborghini zřejmě již příští rok na trh uvede nový dvanáctiválcový model, kterým nahradí současné Murciélago. Premiéra podle všeho proběhne na podzim, na Pařížském autosalonu 2010. Jaké kolují zvěsti o chystaném automobilu?
Podle některých zdrojů Lamborghini vyvíjí dva nové automobily. Jeden z nich je označován jako Jota, což by měl být nástupce současného Murciélaga, druhý jako Urus, který bude extrémnější verzí Joty, jakýsi nástupce unikátního Lamborghini Reventón. Urus bude na trh uveden krátce po uvedení nového dvanáctiválcového modelu automobilky. Veřejnosti by se tak mohl představit na Ženevském autosalonu 2011.
Nová vlajková loď bude podle současných informací postavena na karbonovém šasi s hliníkovými pomocnými rámy, z karbonu a hliníku bude i karoserie. Díky použití těchto lehkých materiálů bude vůz (mluvme o něm jako o Jotě) asi o sto kilogramů lehčí než Murciélago LP670-4 SV vážící 1565 kilogramů. Pro lepší ovladatelnost bude mít Jota větší rozvor kol.
Dvanáctiválcový motor bude po čtyřiceti letech kompletně nový, Lamborghini se rozloučí se současnou pohonnou jednotkou, jejíž počátky sahají až k modelu Miura ze šedesátých let. Nový motor bude šestilitrový s přímým vstřikováním, jeho výkon má dosáhnout 720 až 730 koní. Takový výkon bude na silnici převáděn skrze novou sekvenční převodovkou e-gear, která možná bude mít sedm stupňů.
Interiér vozu bude kompletně nový, jako šasi a celý motor. Pod interiérem a vůbec celou karoserií se zřejmě podepíše Walter de Silva, který pro automobilku Lamborghini již navrhoval prototyp Miura Concept, jímž automobilka slavila čtyřicetileté výročí vzniku legendárního supersportu. Cena by měla zůstat na stejné hodnotě, jako současné Murciélago LP640. Otevřená verze se představí rok po premiéře uzavřené verze.
Jméno Jota nesly nejextrémnější vozy automobilky Lamborghini. Jako první toto označení nesla Miura, jež byla upravena testovacím jezdcem Bobem Wallacem. Druhým vozem bylo Diablo Jota, které bylo doslova okruhovým nástrojem.
Vedle nástupce Joty automobilka vyvíjí i vůz Urus, který bude jakýmsi nástupcem modelu Reventón. Urus má být postaven na základech modelu Jota, nicméně většina komponentů bude nová. Při jeho tvorbě se automobilka zaměří na maximální úsporu hmotnosti – šasi a karoserie budou karbonové.
Vzhled vozu bude naprosto extrémní, podle všeho to nejdrsnější Lambo všech dob. Jeho křivky využijí to nejlepší z Reventónu a vozu Miura Concept, nicméně dodají i nejnovější poznatky z vývoje karbonových vláken. Dvanáctiválcový motor z modelu Jota bude ještě vyladěn, až na hodnotu 750 až 770 koní.
Označení Urus bylo s automobilkou Lamborghini zmiňováno již jednou, toto jméno měl nést představený vůz na Pařížském autosalonu 2008. Tam automobilka předvedla koncept čtyřdveřového modelu, nazvaného nakonec Estoque. Jméno Urus má každopádně automobilka zaregistrováno na evropském patentním úřadu.
Foto: AutoExpress