Reggiani: Hybridní Aventador zatím nevznikne
Koncept Asterion LPI 910-4 naznačil, že Lamborghini koketuje s myšlenkou plug-in hybridního modelu. Tradičních superaut ze Sant‘ Agaty se ale takový pohon týkat nebude, tedy alespoň prozatím. Tvrdí to šéf vývoje a výzkumu v Lamborghini Maurizio Reggiani.
Reggiani v rozhovoru pro britský magazín Autocar uvedl, že Aventador s plug-in hybridním pohonem nevznikne, tedy alespoň v následujících pěti letech. Bát se nemusíme ani Aventadoru s čistě elektrickým pohonem. „Dnešní baterie jsou pro supersporty příliš těžké a příliš velké,“ vysvětluje Reggiani.
Šéf vývoje italské značky přiznává, že automobilka musí řešit stále přísnější emisní normy. Nadále si ale chce zachovat status výrobce aut s velkými atmosférickými motory, kvůli čemuž zatím nehodlá přejít k menším přeplňovaným jednotkám. V budoucnu možná Lamborghini s přeplňovaným motorem vznikne (teď nemyslíme upravené od Heffner Performance nebo Underground Racing), zatím ale případné problémy se splněním norem chce Lamborghini vyřešit plug-in hybridním pohonem. Toto řešení je podle Reggianiho pro automobilku optimální.
Reggiani v rozhovoru pro Autocar odhalil také detaily vývoje plug-in hybridního ústrojí pro Asterion. Vůz není jen nepojízdnou studií ale provozu schopným technickým demonstrátorem.
Při vývoji se počítalo s tím, že plug-in hybrid musí ujet v elektrickém režimu alespoň 50 kilometrů a v normovaném kombinovaném cyklu vypustit méně než 100 gramů oxidu uhličitého na kilometr. Reggiani přiznává, že práce na hybridu už začaly před několika lety. V rámci vývoje dokonce vznikl prototyp hybridního Aventadoru, díky ukrytí testované techniky do sériového vozu Lamborghini ústrojí perfektně utajilo před veřejností.
Asterion je vedle hybridního pohonu zajímavý i svojí technikou, která kombinuje prvky obou sériových modelů značky. Z většího Aventadoru pochází dolní část karbonového monokoku, z menšího Huracánu je pak použit 5,2litrový desetiválec nebo pomocné rámy.
Zdroj: Autocar