Preview: Edo Competition Miura S

Lamborghini Miura patří mezi nejslavnější vozy automobilové historie. Před čtyřiceti lety byla nejrychlejším autem planety a vůbec prvním supersportem. Zlatá šedesátá léta jsou ale dávno historií a Miura je teď starou babičkou, která za současnými superautomobily zaostává. U Edo Competition se tuto situaci rozhodli napravit a Miuru upravili tak, aby stačila i vozům třetího tisíciletí.

O vyladěné Miuře dodalo Edo Competition jen kusé informace, nicméně již brzy se můžeme těšit na podrobnosti. Nyní tedy jen to nejdůležitější.

Žlutá Miura P400, kterou si můžete prohlédnout na přiložených fotografiích, byla vyrobena v roce 1967 a jejím prvním majitelem byl italský zpěvák Malý Toni. (Opravdu neradi bychom polemizovali, podle čeho se nechal tento populární hudebník pojmenovat). V době svého vzniku byla poháněna dvanáctiválcovým motorem o výkonu 350 koní, což spolu s váhou okolo jedné tuny znamenalo maximální rychlost 280 km/h. Na konci šedesátých let to byly závratné hodnoty, které Miuře vynesly titul prvního supersportu.

Dnes ale vládne světu rok 2010 a Miuru předstihne každý druhý silný sedan. Inženýři z Edo Competition si usmysleli, že takový osud si Miura nezaslouží a žlutý exemplář Malého Toniho vylepšili podle současných standardů.

“Novou“ Miuru pohání 550 koní, hodnota točivého momentu dosahuje 790 Nm. Automobil se tak vrátil k vrcholu automobilového řetězce. Nízká žlutá střela se katapultuje z nuly na sto za 3,5 s a sprintuje do té doby, kdy ručička tachometru ukazuje 338 km/h. A to jsou jistě působivé hodnoty, že?

Všechny výhody kazí ale jeden podstatný fakt. Upravená Miura (během renovace dostala vzhled verze Spinto) dostala nový motor. A ten už nedisponuje dvanácti, ale pouhými šesti válci! Jestli se cítíte podvedeni a zklamáni, zachovali jste se stejně jako my. Na druhou stranu je důležitější, že tento krásný exemplář žije dál a může se směle postavit současným supersportům. A o to šlo firmě Edo Competition především.

Již brzy se můžete těšit na podrobnosti z více než rok dlouhé přestavby.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít