Lamborghini Miura S

Miura byla sice krásným vozem, nicméně po třech letech výroby musela přijít na svět modernizovaná verze, nazvaná Miura S. Písmeno S bylo zkratkou pro Spinto, v italštině znamenající vyladěný.

Konstruktéři upravili zadní zavěšení, které ve spolupráci s vylepšením ventilace brzd, znamenalo lepší jízdní vlastnosti. Upravený motor se dočkal vyššího výkonu.

Důležitou změnou se stalo i zpevnění šasi automobilu, díky němuž sice narostla hmotnost vozu, jeho konstrukce ale byla výrazně pevnější než u dřívější verze.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini Miura P400 Spinto
Karoserie: dvoumístné kupé
Výroba: 1969-1971
Počet vyrobených kusů: 140
Debut: březen 1969, Geneva Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone

Motor:

Konfigurace: uprostřed uložený, vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3929 ccm
Výkon: 370 koní
Točivý moment: 389 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální s přímým řazením, Lamborghini

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové, Girling
Pneumatiky: GR70-VR15
Zavěšení: nezávislé, dvojitá příčná trojúhelníková ramena s vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4390 mm
Šířka: 1780 mm
Rozvor: 2504 mm
Výška: 1050 mm
Hmotnost: 1040 Kg
Objem nádrže: 90 l

Výkony a cena:

Zrychlení 0 – 100 km/h: ?s
Maximální rychlost: 285 km/h
Cena nového vozu: 19 250 dollarů (1970)
Současná hodnota vozu: 400 300 Euro (léto 2009)

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít