Lamborghini: konec Murciélaga
Konec modelu Murciélago je nenávratně tady. Automobilka Lamborghini tento pátek (7. 5. 2010) uzavírá výrobní linku, kde se současný dvanáctiválcový vůz vyráběl, a začne ji přestavovat pro montáž jeho nástupce. Podle informací přímo z továrny bude linka stát až do března 2011, kdy by měla být přestavba hotova.
Díky přestavbě montážní linky budou až do zimy zrušeny prohlídky tovární haly, kde se sestavují modely Gallardo a Murciélago. Návštěvníci Sant‘ Agaty si tak budou moci prohlédnout jen vystavené vozy v místním muzeu automobilky, a to od těch nejstarších (400 GT, Miura), po ty nejnovější (Concept S, Miura Concept). Ceny prohlídek zůstaly nezměněny, jejich rozpis najdete zde.
Lamborghini Murciélago se poprvé představilo v září 2001 na slavnostní akci přímo v továrně v Sant‘ Agatě. O dva roky později se světu ukázala jeho otevřená verze, Murciélago Roadster, vybavená často kritizovanou nouzovou plátěnou střechou. V roce 2006 spatřilo světlo světa faceliftované Murciélago LP640 s novým motorem a modernizovaným vzhledem. Vrcholem evoluce se pak v roce 2009 stalo Murciélago LP670-4 SuperVeloce.
Na videa z montáže Murciélaga LP670-4 SV se podívejte sem.