Lamborghini Jarama 400 GT

V roce 1970 se na ženevském autosalonu poprvé představil nástupce modelu Islera, model Jarama. Jednalo se o přímého nástupce, který byl určen pro všechny, kdo chtěli jezdit rychle, ale nechtěli být tak nápadní, jako kdyby si koupili Miuru.

Vzhledem byla Jarama typickým představitelem sedmdesátých let. Hranaté křivky si doba prostě žádala, vpředu se objevily zvláštně tvořené vyklápěcí světlomety, které se nevyklápěly nahoru, ale jejich aerodynamický kryt sjížděl dolů.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini Jarama 400 GT
Karoserie: dvoudveřové, čtyřmístné kupé
Výroba: 1970-1972
Počet vyrobených kusů: 177
Debut: březen 1970, Geneva Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone

Motor:

Konfigurace: vpředu uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3929 ccm
Výkon: 350 koní
Točivý moment: 394 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: kotoučové s vnitřním chlazením, Girling
Pneumatiky: 215 GR70 VR 15
Zavěšení: nezávislé, dvojitá příčná trojúhelníková ramena s vinutými pružinami, teleskopickými tlumiči Koni

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4486 mm
Šířka: 1820 mm
Rozvor: 2380 mm
Výška: 1190 mm
Hmotnost: 1540 Kg
Objem nádrže: 100 l

Výkony a cena:

Zrychlení 0 – 100 km/h: 6,8 s
Maximální rychlost: 260 km/h
Cena nového vozu: 22 500 dolarů (1972)
Současná hodnota vozu: 39 000 Euro (2009)

 

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít