Lamborghini Huracán STO

Lamborghini Huracán se v roce 2020 dočkal nové vrcholné verze, zaměřené na jízdu na okruhu. Jmenuje se Huracán STO (Super Trofeo Omologato) a jde o speciální verzi využívající zkušenosti závodní divize Squadra Corse z okruhových šampionátů. Jméno konkrétně odkazuje na speciál pro značkový pohár automobilky.

S ohledem na svůj charakter kombinuje prvky ze závodních verzí Huracán ST a Huracán GT3. Ty konkrétně ovlivnily vzhled vozu, ať už jeho aerodynamickou příď se speciálními otvory v kapotě pro lepší chlazení motoru a vyšší přítlak, nebo manuálně nastavitelný přítlačný spoiler na zádi. Právě tzv. příď cofango doplňuje i chladicí otvor v žraločí ploutvi na střeše, který zároveň směřuje vzduch na zadní křídlo.

Vedle optimalizované aerodynamiky kombinující větší přítlak s lepší aerodynamickou účinností se zapracovalo také na snížení hmotnosti. Více než tři čtvrtiny panelů karoserie jsou karbonové, nechybí tu ani hořčíková kola a o pětinu lehčí čelní sklo, což v kombinaci s karbonem, alcantarou a patentovaným materiálem carbon skin v kabině znamená, že Huracán STO je ještě o 43 kilogramů lehčí než Huracán Performante.

Úprav je ale vícero. Podvozek je tužší, s rozšířeným rozchodem kol. Hlavně jsou ale stejně jako u závodních Huracánů poháněná jen zadní kola, a to pomocí V10 vyladěné na 640 koní. Jsou tu ale tlumiče MagneRide, karbon-keramické brzdy Brembo nebo natáčení zadních kol pro zlepšení jízdních schopností.

K prvním zákazníkům má Lamborghini Huracán STO dorazit na jaře 2021. Sami tvůrci Huracán STO charakterizují jako lehce ovladatelný vůz, který je výtečný při jízdě na okruhu a náramně zábavný při jízdě na běžných silnicích.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini Huracán STO
Karoserie: dvoumístné kupé
Výroba: 2020-
Počet vyrobených kusů: ?
Debut: 18. listopadu 2020, Sant’ Agata Bolognese (online prezentace)
Designér: Lamborghini Centro Stile

Motor:

Konfigurace: vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°, uložen podélně uprostřed
Objem: 5204 ccm
Výkon: 640 koní v 8000 rpm
Točivý moment: 565 Nm v 6500 rpm
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková převodovka LDF

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: karbon-keramické, s hliníkovými třmeny
Pneumatiky: 245/30 R20 (vpředu), 305/30 R20 (vzadu)
Zavěšení: hliníkové lichoběžníky, elektromagnetické tlumiče MagneRide

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4549 mm
Šířka: 1945 mm
Rozvor: 2620 mm
Výška: 1220 mm
Hmotnost: 1339 kg
Objem nádrže: 80 litrů

Výkony a cena:

Zrychlení 0 – 100 km/h: 3,0 s
Maximální rychlost: 310 km/h
Cena nového vozu: 249.412 Euro
Současná hodnota vozu:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít