Lamborghini Essenza SCV12

Lamborghini ve dvacátých letech třetího tisíciletí už nějakou dobu působilo i v závodním odvětví, a tak si mohlo dovolit jeden opravdu speciální stroj. Závodní divize značky Squadra Corse totiž vyvinula jedinečné okruhové auto pro 40 šťastných klientů. Nebylo homologováno podle žádné závodní kategorie a nebylo homologováno podle silničních norem, což zcela uvolnilo vývojářům ruce pro vznik zcela ultimátního auta. Výsledek byl představen v létě 2020. Jmenuje se Lamborghini Essenza SCV12.

Design automobilu se inspiroval někdejšími modely Diablo GT nebo Miura Jota. Klíčovým prvkem je příď s dole usazenými diodovými světly a obří přítlačné křídlo na zádi. Vybrané prvky pak byly převzaty ze závodního Huracánu.

Použitá technika SCV12 byla jedinečná. O pohon se postaral atmosférický vidlicový dvanáctiválec z Aventadoru, v tomto případě však vyladěný až na více než 830 koní, což z něj vytvořilo nejvýkonnější atmosférický motor v historii značky. Spárován je však s ryze závodní převodovkou, šestistupňovou sekvenční transmisí Xtrac, která je zároveň strukturální součástí šasi. Je totiž součástí zadního zavěšení typu pushrod. Poháněná jsou přitom jen zadní kola.

Základem je pak karbonový monokok nové generace, který je natolik tuhý, že už není potřeba ochranné klece kabiny. Interiér mimochodem využívá minimalistického volantu s displejem, který se inspiroval u monopostů Formule 1.

Lamborghini při vývoji spolupracovalo i s externími specialisty. Převodovku dodal již zmíněný Xtrac, výfukový systém Capristo. Brzdy pocházejí od Bremba, zatímco slickové pneumatiky od Pirelli, dlouholetého partnera italské automobilky. Obutá jsou mimochodem na hořčíková kola.

Majitelé Lamborghini Essenza SCV12 se stanou členy speciálního klubu, pro něž budou pořádány speciální jízdní akce na různých závodních okruzích po celém světě. Na nich přitom budou mít k dispozici techniky Squadra Corse, stejně jako služby pětinásobného vítěze Le Mans Emanuele Pirra, který spolu se závodníkem Marcem Mapellim poskytnou cenné řidičské rady. Auto si přitom nebudou muset garážovat sami, lamborghini pro ně u továrny postavilo speciální hangár, kde bude každé auto zaparkováno ve speciální garáži. Ta bude neustále pod dohledem kamer, aby vůz mohl jeho majitel sledovat.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini Essenza SCV12
Karoserie: dvoumístné kupé
Výroba: 2020
Počet vyrobených kusů: 40
Debut: 29. července 2020, digitální premiéra
Designér: Mitja Borkert, Lamborghini Centro Stile

Motor:

Konfigurace: vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°, uložen podélně uprostřed, + elektromotor čerpající energii z kondenzátorů
Objem: 6498 ccm
Výkon: přes 830 koní
Točivý moment: ?
Převodovka: šestistupňová sekvenční převodovka Xtrac

Podvozek:

Pohon: zadních kol
Brzdy: ?
Pneumatiky: 19″ vpředu, 20″ vzadu
Zavěšení:

Rozměry a hmotnost:

Délka: ? mm
Šířka: ? mm
Rozvor: ? mm
Výška: ? mm
Hmotnost: ? kg
Objem nádrže: 85 litrů

Výkony a cena:

Zrychlení 0 – 100 km/h: ? s
Maximální rychlost: ? km/h
Cena nového vozu: ? dolarů
Současná hodnota vozu:

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít