Sériové vozyShowroom

Lamborghini Espada 400 GTE 3. série

Poslední kreace na téma Espada se veřejnosti představila v roce 1972 na turínském autosalonu. Nová série, již třetí, představila novou přístrojovou desku, ale také uhlazený vnější design.

Nový model velkého luxusního Lamborghini dostalo stejný název jako ten předchozí, oficiálně byl nazýván jako Espada 400 GTE. Toto označení doplňoval přídomek „třetí série“ na odlišení s předchozími vyrobenými vozy.

Uvnitř se opět změnila palubní deska, z technických novinek zmiňme upravené zavěšení nebo automat od Chrysleru, který byl nabídnut od roku 1974. Od roku 1976 se pak plastové nárazníky, původně určené pro USA, objevily i na vozech pro evropské zákazníky. Tyto exempláře jsou někdy nazývány jako série 4.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini Espada 400 GTE (Série 3)
Karoserie: dvoudveřové, čtyřmístné kupé s plnohodnotnými zadními sedačkami
Výroba: 1972-1978
Počet vyrobených kusů: 465
Debut: listopad 1972, Turin Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone

Motor:

Konfigurace: vpředu uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 3939 ccm
Výkon: 350 koní
Točivý moment: 394 Nm
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini/třístupňová automatická, Chrysler

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: dvoukruhové kotoučové s vnitřním chlazením, Girling
Pneumatiky: HS 215VR15
Zavěšení: nezávislé, rovnoběžníková ramena, vinuté pružiny, teleskopické tlumiče Koni

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4730 mm
Šířka: 1860 mm
Rozvor: 2650 mm
Výška: 1185 mm
Hmotnost: 1635 kg
Objem nádrže: 93 l

Výkony a cena:

Zrychlení 0 – 100km/h: 6,6 s
Maximální rychlost: 250 km/h
Cena nového vozu: 33 900 dolarů (1974)
Současná hodnota vozu: 26 500 (2009)

 

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..