KonceptyShowroom

Lamborghini Countach Turbo S

Přeplňované motory nejsou jen záležitostí dnešní doby, jejich éra v případě supersportů odstartovala už v osmdesátých letech. S myšlenkou se pracovalo i v Lamborghini, kde přeplňovaným motorem zkoušeli inovovat stárnoucí Countach. V roce 1984 se tak na ženevském autosalonu představil prototyp Countach Turbo S.

V jeho útrobách pracoval dobře známý 4,7litrový dvanáctiválec z verze LP 500 S, avšak osazený dvěma turbodmychadly pracujícími s tlakem 1,5 baru. Výkon najednou vyzkoušel na tehdy neskutečných 758 koní, díky kterým by Countach Turbo S byl svými schopnosti schopen konkurovat i dnešním superautům. Taková síla si vyžádala zesílení zavěšení, uvnitř nemohly chybět potřebné kontrolky (ukazatel tlaku turba, upravený rychloměr).

Na sériovou výrobu ale nedošlo, automobilka si v tehdejší době neuměla poradit s výdrží takové techniky. A tak nakonec zůstalo jen u údajně dvou prototypů.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini Countach Turbo S
Karoserie: kupé
Vznik: 1984
Počet vyrobených kusů: 2
Debut: březen 1984, Geneva Auto Show
Designér: Marcello Gandini, Bertone

Motor:

Konfigurace: uprostřed uložený dvakrát přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec
Objem: 4754 ccm
Výkon: 758 koní při 6500 ot.
Točivý moment: 876 Nm při 4000 ot.
Převodovka: pětistupňová manuální

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: ventilované, kotoučové
Pneumatiky: 255/45 VR 15 vpředu, 345/35 VR 15 vzadu
Zavěšení: nezávislé

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4140 mm
Šířka: 2050 mm
Rozvor: 2450 mm
Výška: 1050 mm
Hmotnost: 1515 kg
Objem nádrže: ?

Výkony:

Zrychlení 0-100km/h: 3,7 s
Maximální rychlost: 33 km/h

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..