Lamborghini Asterion
Koncept Lamborghini Asterion se v roce 2014 stal prvním vozem značky s hybridním pohonem. Automobil používá celkem čtyři motory – zadní nápravu pohání kombinace spalovacího desetiválce z Huracánu a elektromotoru, přední nápravu pak dva elektromotory.
Jen na elektřinu auto ujede 50 km/h při maximální rychlosti 125 km/h. Hlavní výhodou plug-in hybridního ústrojí je úspornost, v kombinovaném cyklu Asterion spotřebuje jen 4,12 litrů paliva na 100 km.
Technický základ poskytly oba modely vyráběné v té době. Z Aventadoru pochází karbonový monokok, z Huracánu zase spalovací desetiválec a palubní deska.
Karoserie je vyvedena v modrém laku Blu Elektra, jednotlivé detaily odkazují na různé modely z historie Lamborghini. Kokpit kombinuje slonovinový odstín Bianco Celaeno a hnědou Marrone Attis.
Technické parametry
Informace:
Oficiální název: Lamborghini Asterion LPI 910-4
Karoserie: dvoumístné gran turismo (hyper cruiser)
Vznik: 2014
Počet vyrobených kusů: 1
Debut: 2. října 2014, pařížský autosalon
Designér: Filippo Perini
Motor:
Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový desetiválec s úhlem válců 90° kombinovaný se dvěma elektromotory u přední nápravy a jedním u zadní nápravy
Objem: 5204 ccm
Výkon: 910 koní (610 k spalovací motor + 300 k elektromotory)
Točivý moment: 560 Nm
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (LDF)
Podvozek:
Pohon: všechna kola (přední pomocí elektromotorů, zadní pomocí elektromotoru a spalovacího agregátu)
Brzdy: kotoučové, karbon-keramické kotouče
Pneumatiky: vpředu ?/? RZ 20, vzadu: ?/? RZ 21
Zavěšení: ?
Rozměry a hmotnost:
Délka: ? mm
Šířka: ? mm
Rozvor: ? mm
Výška: ? mm
Hmotnost: ? kg
Objem nádrže: ? l
Výkony:
Zrychlení 0 – 100km/h: 3,0 s
Maximální rychlost: 320 km/h