Horacio Pagani

Konstruktér Horacio Pagani je známý pro svoji stejnojmennou automobilku, v Argentině narozený inženýr je ale spjat i se světem Lamborghini. V osmdesátých letech totiž v Sant’ Agatě pracoval jako šéfinženýr, podílel se na vzniku Countache 25th Anniversary, poslední evoluci tohoto slavného modelu.

V roce 1955 narozený Argentinec začínal svoji kariéru ve své domovině, dokonce v pouhých 21 letech navrhl vlastní závodní stroj Limitada Santafesina. Přesto ho to ale táhlo do Evropy, k zavedeným výrobcům.

Nejprve začal pracovat u Renaultu, díky čemuž se dostal k Formuli 1. Tam potkal někdejšího slavného argentinského Juana Manuela Fangia, který nadějného konstruktéra představil zástupcům italských výrobců jako Ferrari, Alfa Romeo nebo Lamborghini.

Právě značka ze Sant’ Agaty o Paganiho zprvu projevila zájem, Argentinec měl pracoval na nejmenovaném novém projektu jako designér. Když ale automobilka projekt zrušil, byl Pagani najednou bez práce. To ho ale nezastavilo a v Sant’ Agatě usiloval o práci dále. To se nakonec podařilo a přestože jeho počátky u býčí automobilky byly jen u montáže, nakonec se Pagani vypracoval.

Postupně se totiž stal šéfinženýrem, který pracoval na modelu Countach 25th Anniversary, poslední evoluci slavného superauta. Ta původně neměla vůbec vzniknout, automobilka již usilovně pracovala na nástupci, projekt P132 se ale pozdržel, tehdejší majitel, automobilka Chrysler, nebyla s návrhem spokojena, a tak se muselo hledat jiné řešení – v podobě ještě jednoho faceliftu Countache.

Na něm Pagani využil své znalosti karbonových vláken, které ho později proslavily. Ty už získal při práci na projektu Countach Evoluzione, který využíval množství karbonových vláken. U Anniversary se toho ale měnilo více, Pagani také upravil přední spoiler a prahy s nasávacími otvory pro lepší chlazení brzd nebo zvětšil sání na zadních blatnících pro lepší chlazení motoru. Podvozek pak pomohl ladit závodník Sandro Munari.

Pagani dokonce usiloval o to, aby Lamborghini investovalo do vlastní technologie, vedení ho ale odmítlo s tím, že ani Ferrari výrobu karbonu nemá, a tak není potřeba ani v Sant’ Agatě. To nakonec vedlo k tomu, že Pagani investoval do karbonových vláken sám. Na počátku devadesátých let z Lamborghini odešel, založil vlastní firmu vyvíjející karbonové díly pro ostatní automobilky, po níž už následovalo založení vlastní automobilky Pagani Automobili Modena v roce 1992. To jsme už ale u jiné značky…

Pravdou ale je, že Pagani u svých vozů v lecčems na Lamborghini navázal. Jeho vozy využívají dvanáctiválcový motor (byť z dílny AMG), mají úžasný italský styl a vyspělou techniku, tedy obdobný charakter jako vozy ze Sant’ Agaty.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít