Giotto Bizzarrini
Italský konstruktér, který pracoval jak v Lamborghini, tak u konkurenčního Ferrari, odkud přešel právě k automobilce s rozzuřeným býkem ve znaku. Tento muž stál za stavbou dvanáctiválce Lamborghini, jehož evoluce jsme v modelech automobilky našli ještě v dobách modelu Murciélago.
Giotto Bizzarrini se narodil 6. června 1926 v italském městě Quercianella v Toskánsku. Jeho rodina byla v Itálii slavná, otec byl velkostatkář, jeho dědeček (a zároveň jmenovec) spolupracoval s Guglielmem Marconim na stavbě rádia a dalších jeho vynálezech.
Mladý Giotto Bizzarrini vystudoval Univerzitu v Pise, kde v roce 1953 získal titul inženýra. Jeho závěrečná práce se zabývala kompletní úpravou Fiatu Topolino, v němž zvýšil výkon pohonné jednotky a upravil šasi pro zlepšení jízdních vlastností.
Hned po ukončení studia začíná pracovat u Alfy Romeo, kde se zabývá stavbou šasi, motoru, ale i testováním nových vozů. V Alfě zůstává až do roku 1957, kdy se přesouvá k Ferrari.
V automobilce z Maranella zprvu zastává post testovacího jezdce, ale po čase se stává vrchním inženýrem. Jeho nejvýznamnějším modelem se stane Ferrari 250 GTO, jehož vývoj probíhal i na vlastním voze Giotta Bizzarriniho.
Debut tohoto slavného vozu ale probíhá již bez italského konstruktéra. V roce 1961 (rok před uvedením Ferrari 250 GTO) odchází z maranellské automobilky v takzvané „Noci dlouhých nožů ve Ferrari.“ V tomto roce odchází z Ferrari pět nejvýznamnějších konstruktérů, jež se nedohodnou s Enzem Ferrarim. Giotto Bizzarrini je právě jedním z nich. S ostatními bývalými zaměstnanci Ferrari zakládá firmu ATS (Automobili Turismo e Sport).
V roce 1962 si Bizzarrini zakládá svojí firmu Società Autostar, jež je zanedlouho pověřena stavbou dvanáctiválcového motoru pro vozy Ferruccia Lamborghiniho. První evoluce slavného Bizzarriniho motoru se představí již v prvním modelu automobilky, v Lamborghini 350 GTV.
Při stavbě motoru prokázal Giotto Bizzarrini svoji genialitu. Základní schéma dvanáctiválce vydržela Lamborghini až do nového milénia. Ještě v roce 2009 poháněla Murciélago LP670-4 SuperVeloce jedna z evolucí Bizzarriniho motoru. Za čtyřicet let existence se tři a půl litrový motor zvětšil až na objem 6,5 litru. Jednotlivé evoluce jsou ale dílem inženýrů Lamborghini a už nikoliv prací Bizzarriniho.
Vedle stavby motoru pro Lamborghini Bizzarrini spolupracoval i s dalšími italskými automobilkami. Jeho společnost (v roce 1966 přejmenovaná na Bizzarrini SpA) vytvářela i vozy Iso Rivolta a Iso Grifo.
V současné době Giotto Bizzarrini spolupracuje s římskou univerzitou, kde žáky učí, jak stavět a vyvíjet sportovní automobily. Sám o sobě říká: „Nejsem automobilový designér, jsem dělník.“