Gemballa Diablo VT Roadster
Úpravce, zaměřující se hlavně na úpravy Porsche, se v devadesátých letech vrhnul i na Lamborghini. Toto Diablo, které díky dvojitému turbu od Lotecu produkovalo 900 koní, však vzniklo pravděpodobně v jediném exempláři.
Uwe Gemballa a jeho tým staví hlavně upravená Porsche, která nabízejí mnohem více výkonu než jejich originály. Za dvacet sedm let práce ví o Porsche snad všechno, ale v roce 1998 se rozhodl upravit i jedno Lamborghini Diablo VT Roadster.
Firma nainstalovala turbodmychadlo od Lotecu do motoru Diabla a lehce motorový prostor předělala. Do motoru se totiž musely vejít i dva turbokompresory, které zaujaly místo výfuků, které kvůli tomu musely být posunuty. Díky tomu se podobají závodním výfukovým systémům.
Motor dosahoval výkonu devět set koní, které při testech jednoho francouzského časopisu umožnily jet automobilu rovných 410 km/h (nezapomeňte na to, že vůz je roadster). A to prosím bez úprav podvozku, či úpravy aerodynamiky. Jestli Gemballa věděla, co opravdu dělá, to nevíme. Řidič, který ale v takovém autě jel, musel být buď blázen, nebo opravdový hrdina. Kdo by sednul do automobilu, který originálně nebyl stavěn na takové rychlosti? Jedna otázka by nás ale zajímala, jelo Diablo při testu s nasazenou střechou, či bez ní?
Úpravce si ale nakonec řekl, že tolik koní je asi opravdu hodně a výkon „omezil“ na 750 koní. Prý kvůli spolehlivosti, aby motor vydržel takovou sílu o něco déle.
Fotografie: Lamborghini Cars