Aventador “Tosca”: Prototyp hybridu

Lamborghini pracuje na hybridním pohonném systému, kombinujícím spalovací motor s elektromotorem, což dalo loni najevo konceptem Asterion LPI 910-4. Nyní je příchod hybridu s rozzuřeným býkem na přídi ještě blíže, automobilka totiž postavila prototyp hybridního Aventadoru.

O konstrukci takového prototypu informoval australský server Motormag. Konstruktéři autu přezdívají Tosca, v jeho útrobách se pak ukrývají tři elektromotory a (pozor!) desetiválec z Huracánu. Důvodem je prostor – elektromotory zabírají tolik místa, že by se s nimi dvanáctiválec Aventadoru do karoserie prototypu nevešel.

První z elektromotorů pohání přední nápravu, druhý pak tu zadní, zatímco třetí uložený mezi spalovacím motorem a sekvenční sedmistupňovou převodovkou slouží jako alternátor a startér. Díky této konfiguraci je Aventador “Tosca” nadále čtyřkolkou. Kombinace 5,2litrového desetiválce a tří elektrických jednotek pak znamená, že prototyp dosahuje výkonu 669 kW, o 100 kW více než Aventador SV!

Šéf vývoje Maurizio Reggiani ale přiznává jasnou nevýhodu plug-in hybridu. Elektromotory spolu s bateriemi přidávají přes 200 kilogramů hmotnosti, což je výrazně více, než kolik konstruktéři ušetřili odstraněním původního pohonu všech kol. Reggiani zdůrazňuje, že automobilka musí zapracovat na snížení ceny takového systému, zkrácení času dobíjení baterií nebo zmenšení jeho rozměrů.

Přestože dodatečný výkon hybridního systému je nadmíru důležitý, Lamborghini se hlavně orientuje na dojezd v elektrickém režimu, který má činit 50 kilometrů. Automobilka totiž odhaduje, že třeba USA časem zavede nařízení, které povolí prodávat pouze vozy s takovým dojezdem v elektrickém módu.

Hlavním důvodem chystaného příchodu plug-in hybridu je pak snaha o snížení flotilových emisí značky a snížení spotřeby paliva. Třeba udávaná normovaná kombinovaná spotřeba Asterionu je 4,12 litru, což je sice ve skutečném světě nedosažitelná hodnota, stále je to ale výrazně méně než v případě Aventadoru. Ten v kombinovaném cyklu potřebuje 16 litrů benzinu na 100 km.

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Tyto stránky používají cookies. Tím, že na stránkách setrváte, souhlasíte s jejich používáním. Více informací

Nastavení souborů cookie na tomto webu jsou nastavena na „povolit soubory cookie“, aby vám poskytla co nejlepší zážitek z prohlížení. Pokud budete tento web používat i nadále, aniž byste změnili nastavení souborů cookie, nebo kliknete na tlačítko „Souhlasím“, souhlasíte s tímto nastavením.

Zavřít