CzechLamborghini.cz
Právě čtete článek v kategorii: Novinky Asterion: Hybridní GT s 910 k  (David Bureš)
Asterion: Hybridní GT s 910 k

Asterion: Hybridní GT s 910 k

Lamborghini na letošním pařížském autosalonu představila nový koncept Asterion. Ten naznačuje příchod hybridního ústrojí a fakt, že Lamborghini opět koketuje s myšlenkou gran turisma.

Hybridní pohon je pro Lamborghini nutný z důvodů emisních norem. Díky použití elektromotorů Asterion spotřebuje v kombinovaném cyklu jen 4,12 litrů paliva na 100 km a vypouští 98 g/km.

Technika

O pohon Asterionu se stará uprostřed uložený 5,2litrový desetiválec o výkonu 610 koní (tedy stejná jednotka jako v Huracánu), který je kombinován hned se třemi elektromotory. Ty vozu dodávají dalších 300 koní, výsledkem je tedy hodnota 910 koní.

Spalovací motor spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která je uložena až za motorem. Tradiční místo převodovky v centrálním tunelu zabraly lithiové baterie. Elektrické motory a baterie mimochodem váží 250 kg.

Jízdní režimy

Pouze na elektřinu Asterion ujede až 50 kilometrů. V tomto případě je vůz předokolkou, o pohon se starají dva elektromotory u přední nápravy. V elektrickém režimu Asterion zvládne jet až 125 km/h.

V hybridním režimu je už Asterion čtyřkolkou. Auto dokáže zrychlit z 0-100 km/h za rovné tři sekundy a jet až rychlostí 320 km/h.

Vzhled

Asterion neprezentuje jen novou techniku, která by se údajně mohla objevit v chystaném SUV Urus, ale také naznačuje nový designérský směr. V něm by se mělo objevovat více oblin než dosud.

Automobil je vyšší než Huracán a Aventador, ani jednomu z nich se moc nepodobá. Jsou tu pouze detaily jemně odkazující na některé modely značky. Třeba střešní otvor je jasná narážka na periskop prvního Countache, zadní svítilny jsou jako z Venena, silueta zase připomíná Miuru. Skla kryjící motorový prostor se mimochodem otáčejí v závislosti na vybraném jízdním režimu.

Asterion má být pohodlnější než současné modely, čemuž má přispět i snadnější nastupování díky výše posazeným sedačkám. Auto je tak vlastně gran turismem, sama automobilka jej nazývá hyper cruiserem.

Interiér odhaluje technický základ v Huracánu, s nímž je takřka shodná palubní deska. Bílo-hnědé čalounění má pak retro nádech, který kontrastuje s moderním tabletem na středovém tunelu, pomocí nějž se ovládají základní funkce auta. Tříramenný volant mimochodem odkazuje na Miuru.

Jméno

Plným názvem se prezentovaný koncept jmenuje Asterion LPI 910-4. Asterion je v řecké mytologii jméno minotaura, tedy postavy s prvky býka a muže. Lamborghini tím chce poukázat na fakt, že nový koncept není jen divokým býkem, ale polidštěným vozem myslící i na úspornost. LP je zkratka pro longitudinale posteriore, tedy podélné uložení motoru, I je ibrido odkazující na hybridní pohon. Číslovka 910 zase udává výkon ústrojí v koních.

Komentáře

Komentovat