CzechLamborghini.cz
Právě čtete článek v kategorii: Novinky Nové vývojové centrum v Sant‘ Agatě  (David Bureš)
Nové vývojové centrum v Sant‘ Agatě

Nové vývojové centrum v Sant‘ Agatě

Lamborghini představilo nové výzkumné centrum „Advanced Composites Research Center“ umístěné v továrně automobilky v Sant‘ Agatě, které se bude zabývat vývojem kompozitních materiálů a jejich využitím v automobilovém průmyslu. Technici Lamborghini již dosáhli prvního úspěchu s inovačním procesem „RTM.“

“Nepřetržitý vývoj technologie karbonu je důležitým prvkem naší strategie,“ uvedl prezident a generální ředitel Automobili Lamborghini SpA Stephan Winkelmann. „Nejdůležitějším parametrem současných a budoucích supersportů je poměr výkonu a váhy,“ vysvětluje Winkelmann a pokračuje: „Vyšší výkon je limitován regulací emisí, a proto se musíme zaměřit na snižování hmotnosti. Rozsáhlé využití karbonu umožňuje Lamborghini být na vrcholu vývoje.“ Centrum se rovněž zaměří na správné využití technologií tak, aby splňovaly technické a finanční požadavky.

Nové centrum se skládá ze dvou zařízení o celkové rozloze větší než 2600 m2. Tým třiceti inženýrů a techniků zde bude pracovat na vývoji komponentů všech tvarů a velikostí. Budou stavět nejen prototypy dílů a související nástroje, ale také vyvíjet optimalizované výrobní technologie. Sofistikované systémy umožňují s vysokou přesností simulovat výrobní procesy nebo crash testy karbonových struktur.

Specialisté na karbon už dosáhli prvního úspěchu, a to s novým procesem využívajícím výhody současných metod. Patentovaný proces „RTM“ tvaruje uhlíková vlákna za pomoci nízkých teplot a minimálního tlaku. Výroba je díky tomu levnější, rychlejší a kvalitnější.

Automobilka Lamborghini má s vývojem karbonu mnohaleté zkušenosti, s lehkým materiálem se seznamovala již od roku 1983, když vznikl speciální Countach s karbonovým šasi. Sériová výroba karbonových dílů započala v roce 1985 a pokračuje dodnes. Lamborghini Gallardo LP570-4 Superleggera je tím nejnovějším důkazem. Právě rozsáhlé využití uhlíkových vláken pomohlo snížit váhu vozu o 70 kilo oproti výchozí verzi LP560-4.

Komentáře

Komentovat