CzechLamborghini.cz
Právě čtete článek v kategorii: Novinky Rozhovor se Stephanem Winkelmannem v Ženevě 2010  (David Bureš)
Rozhovor se Stephanem Winkelmannem v Ženevě 2010

Rozhovor se Stephanem Winkelmannem v Ženevě 2010

Server Automobile Magazine na letošním autosalonu vyzpovídal prezidenta a generálního ředitele Lamborghini, Stephana Winkelmanna. V rozhovoru se Winkelmann rozhovořil nejen o novém Gallardu LP570-4 Superleggera, ale i o jeho konkurentovi, Ferrari 458 Italia.

Na začátku rozhovoru se redaktoři Automobile Magazine zkoušeli dozvědět něco o nové vlajkové lodi automobilky, což prezident automobilky odmítl. „Nikdy nemluvíme o naší budoucnosti, hovoříme o přítomnosti. Tou je právě představené Gallardo LP570-4 Superleggera, což je úžasné auto. Snížili jsme jeho emise o 20%, avšak jeho zrychlení činí perfektních 3,4 sekundy,“ uvedl Winkelmann.

Při vývoji nové Superlegegry musela italská automobilka zapojit do procesu i americké zákazníky. Předchozí automobil nebyl v USA nabízen se sportovními sedadly, která nebyla homologována pro tamější trh. „Ve staré Superleggeře jsme měli problémy s homologací bočních airbagů pro sportovní sedadla, nyní už je ale vše vyřešené. První exempláře poputují za oceán během června,“ vysvětlil generální ředitel automobilky a zdůraznil, že Superleggera není limitovanou edicí, ale další verzí vedle kupé a Spyderu.

Automobile Magazine se zeptal i na názor Winkelmanna na nové Ferrari 458 Italia. „Myslím si, že je to hezké auto,“ řekl Winkelmann, „nicméně je to odlišné auto od našeho Gallarda. Naše vozy jsou jiné, extrémnější. Stačí se na ně podívat a pochopíte, co tím myslím.“

Jedna z otázek se rovněž týkala ekonomické recese. Automobili Lamborghini SpA stále pokračuje v dlouhodobých plánech, prezident továrny ale uvedl, že tak dlouhou krizi neočekávali. „Stále nevidím nějaký náznak zlepšení stavu v Evropě nebo v Americe. Spojené státy byly naším nejsilnějším trhem, kde se naše prodeje velice snížily, což se nedalo vyrovnat růstem v ostatních regionech,“ uvedl prezident.

Posledním dotazem bylo použití „zelených“ technologií v budoucích Lamborghini. Winkelmann zmínil plán automobilky na snížení emisí vozů o 35% do roku 2015. Následující roky budou podle jeho slov zlomové, zatím nikdo neví, jaký typ vozu bude požadovat zákazník v roce 2020. „Pokud máte technologie, není těžké postavit ekologický automobil. Bude to ale stále pravověrné Lamborghini?“ uzavřel Wnikelmann.

Komentáře

Komentovat