CzechLamborghini.cz
Právě čtete článek v kategorii: Testy Countach na českých silnicích  (David Bureš)
Countach na českých silnicích

Countach na českých silnicích

Hodnocení redakce

V českých garážích a dílnách se najdou spousty „odborníků“ a kutilů, ale jen několik z nich svůj nápad myslí vážně a dotáhnou jej až do konce. Mezi ně se řadí i Jaromír, díky kterému můžeme od loňského roku na českých silnicích potkávat repliku modelu Lamborghini Countach. Vyzpovídali jsme ho, jak práce na takovém voze probíhají.

Při prvním pohledu na nízkou, širokou karoserii s agresivním pohledem ani nepoznáte, že se nejedná o originální automobil, který by vyjel z bran italské automobilky. Majitel Jaromír si Countache stavěl sám, bez jakýkoliv plánů. „Celý vůz jsem vymýšlel v hlavě, pomohl mi pouze model Bburago v měřítku 1:18, fotografie a knížky,“ uvádí majitel a jedním dechem dodává: „Některé části se předělávaly jednou, něco dvakrát, třikrát a možná, že něco i víckrát, ale k takové stavbě to asi nějak patří. Prostě pokus a omyl. Celkem práce trvaly dva a půl roku a nebyly vůbec jednoduché.“

Rozměry repliky jsou totožné s originálním Countachem, i většina dílů karoserie se s ním až na malé detaily shoduje. Zadní kola však mají o 1,5 palce užší disk a o asi 4 cm užší gumu, a to z jediného důvodu, aby se s vozem mohlo jezdit i na českých silnicích. Ráfky jsou z ručně leštěného hliníku.

Motorový prostor se oproti originálu nejvíce liší. Při stavbě byl místo dvanáctiválce použit vidlicový šestiválec s 24 ventily o objemu 2,9l. Jeho výkon činí asi 260 koní, na silnici přenášený šestistupňovou manuální převodovkou. Originál měl pouze pětistupňovou. I s šestiválcem se ale dají předvést parádní kousky. „Countach s tímto motorem i na suchém asfaltu pekelně hrabe. Samozřejmě to často nedělám, není k tomu důvod a zbytečně se namáhají různé části a zkracuje jejich životnost,“ říká Jaromír.

Při pohledu do interiéru jisté odlišnosti taktéž najdete, neboť stavitel ho chtěl nejen pozměnit k obrazu svému, ale původní strohá kaplička na budíky nebyla to, co by ve svém voze chtěl mít. Celý interiér, kterému dominuje volant MOMO, je z pravé kůže (včetně stropu a budíkového panelu), ve výbavě nechybí ani servořízení a klimatizace. Sedáky byly vyrobené na míru a červená kůže v interiéru je zakázková, totožná s odstínem barvy auta.

Kvalitní ozvučení je sice samozřejmostí, ale doplnění o DVD přehrávač má i svůj praktický význam, neboť Countach je mimo jiných „záporných superlativů,“ známý i velmi špatným a omezeným výhledem z vozu, takže při couvání bude brzy asistovat i couvací kamera.

Někteří fanoušci supersportovních aut repliky originálních aut odmítají, Jaromír ale s těmito ohlasy nesouhlasí: „Koupit originál si může v podstatě každý, kdo třeba zdědil a prodal nějakou nemovitost, i když k němu ani nemá nějaký vztah a chce se jím jen vytáhnout. Pokud si ale auto postavíte sám a dokážete ho dokončit i po tak dlouhé době, kdy to většina podobných stavitelů ve světě vzdá a snaží se ho rozestavěný prodat, máte z auta zcela jiný pocit. Nehledě na skutečnost, že dostupnost náhradních dílů a provoz je někde jinde než u originálu. Na druhou stranu jen v materiálech a nákladech bez svojí práce se dostanete asi na třetinu ceny slušného provozuschopného originálu, pokud to má vypadat asi jako moje práce. Lze se dostat ale i na nižší částku, avšak na úkor kvality, vzhledu a velkých technických ústupků.“

Jaromíra od těchto úspor odradily fotografie z internetu, na kterých byly repliky Countache, postavené například na podvozku Brouka, vybavené čtyřválcovým motorem, či jiné patlaniny typu „nalakuj si sám.“ „Takové stavby mi hned vysvětlily, že tudy cesta nevede,“ říká šťastný majitel.

Koupě originálního automobilu je velice složitá a nepraktická, hlavně z hlediska náhradních dílů. „Provoz a údržba Countache je těžká, navíc se ani u oficiálních zastoupení nedá na něj něco koupit. Jediná originální věc na mém autě je přední znak na kapotě, na který jsem čekal půl roku a sehnat ho byla pěkná peripetie,“ vysvětluje majitel.

Jaromír by tímto chtěl taky poděkovat všem, kteří se na stavbě spolupodíleli a bez kterých by celý projekt trval mnohem déle a možná by ani nedosáhl finálního výsledku. Jedná se zejména o Antonína Horáčka, jehož přínos mezi spolupracovníky byl snad největší, Michala Macánka, který s kompozitními materiály dokáže divy, Igora Kuřitku, jehož smysl pro detailní zpracování je až neuvěřitelný, Františka Žádníka, který provedl čalounění interiéru, dále pak Miroslava Somra, Michala Ronka a dua Cipina s Igorem.

Pro Jaromíra nebyla stavba Countache první podobnou prací. Za sebou měl zkušenosti se stavbami replik konkurenčního Ferrari, modelů F40, Testarossa a 348 GTB. Těšíte se na jeho další práci? My ano!

Teď už si však prohlédněte fotografie rudého automobilu:


Více fotek na www.autovrakoviste-straznice.cz

Komentáře

29 komentářů k “Countach na českých silnicích”

  1. WAMP says:

    Jde vidět, že se v tom vážně vyznáš a hlavně, že Tě to i hodně baví… Musím říct, že na každéem kousku sis vážně dal moc záležet a proto celek vypadá vážně úžasně!!!!!!!!!
    Jsi profík!!!!!!!!! BLAHOPŘEJI TI!!!
    WAMP

  2. master says:

    Děkuji! Jsem rád, že se moje dílo líbí… J.

  3. rova says:

    vůbec si nedokážu představit, že bych něco takového dokázal, mmch mám velkou představivost. OBDIV!škoda veliká, že není více foto

  4. BORO says:

    Som z toho naozaj hotový! Ak toto spravil na koleni doma, tak klobúk dole. Páči sa mi aj interiér a to je čo povedať, lebo čo som viděl na nete, tak sa s týmto nedá vobec porovnať. Fakt bomba a gratulujem. Rád by som sa pozrel na viac foto a pokial možno aj s tou peknou babou, či nějaké video by nebolo?

  5. BORO says:

    paráda!

  6. BORO says:

    Pekné! moc pekné!

  7. marcellino says:

    Countach se mi libi odjakziva. Bohuzel vlastnim pouze kovovy model. Je to parada co jste dokazal postavit !!! Takoveho cloveka opravdu obdivuji a proto smekam. A jak pisou kolegove klidne pridejte vice foto 🙂

  8. Countach says:

    Jeden takový bych prodal,pokud by byl zájem napište mi sem a domluvíme se. Věděl bych i o originál dokladech na Countach

  9. David Bureš says:

    V případě zájmu se můžeme postarat o inzerát na našich stránkách, stačí napsat na e-mail bures@czechlamborghini.cz

  10. Master says:

    Máte na mysli nějakou jinou repliku? Tak ten bych rád viděl. Kde je možné to vidět? A technické podrobnosti…

  11. Slave says:

    Zdravím, velmi zdařilá práce, klobouk dolů…
    @ Master: Nemohl byste mne zkontaktovat mailem? Začínám s něčím podobným a měl bych pár dotazů. Díky S.

  12. cipin says:

    cus Jary taky bych chtel vydet nejaky vydeo jak v tom krasavci jezdis

  13. sniper says:

    zdar.valká gratulace k vozu,je super.mohl bych poprosit o nejake schema na výrobu kastle a rámu.chtěl bych také stavět lambo.dík.

  14. hoverboy says:

    škoda těch zadních světel, tam by se vyplatilo zainvestovat, jinak je z těch lepších replik co jsem viděl, obecně u všech stejně jako u této je problém úhlu mezi střechou a předním oknem, ale tady je to zkousnutelné a všimne si toho jenom znalec…jinak tento neni jediný, viděl jsem před lety v šedé metalíze, také velice povedený, vystavovaly ho na autosalonu na proseku, ale nevim ve kterém roce, pak další rozestavěný kousek stál v tróje – kdo tam jezdil tramvají musel si ho všimout – bílá kastle bez laku, ale to už je dobrých 13 let…dále cca před rokem byl na cars na prodej rozestavěný kousek, taky tvarově docela přesný, potom se ještě oběvil na německém mobile…možná se prodal do německa

  15. Countach says:

    Pro Hoverboy….to co jsi viděl v Letňanech je moje a je na prodej ovšem je tu jako vždy problem s těmi co by se rádi jen dívali a tak to nikde jinde než na výstavě neukazuju a lidi do garáže nepouštim bo bych nic jinýho nedělal než průvodce muzeem))

  16. hoverboy says:

    countach: myslim že ten tvůj je jeden z nejlepších co jsem kdy viděl, máš tam koenig style prahy že? dokonce jsem chvíli váhal jestli to neni originál, vzpomínám že si tam na tom měl reklamu na jedno nejmenovaný vrakoviště, je mi jasný že cenovka bude hodně vysoká, jediný co mi neštymovalo, že si tam něměl phone-dial kola campagnolo…ale tomu autu fakt nic nechybí, bejt tebou tak bych si ho nechal 🙂 teď nevim jestli neplácám, ale mám takovej dojem že bylo taky v nějakym starym autohitu…a nevim jestli to víš, ale na wreckedexotics v sekci countach je photoshopově dobarvenej, myslim že je to zrovna ten tvůj…

  17. Countach says:

    Hoverboy. jestli je tak blbě červenej tak původně červenej byl ale tahle barva mi přišla lepší. Myslim že to vrakoviště je zřejmé z mojeho mailu))….myslim že tak za 500 bych ho nechal a přidam k tomu i origo papíry na originál Countach

  18. hoverboy says:

    to si myslim že je víc než férová cena, toho mailu jsem si nevšim, od koho je tak kastle? Prova? Elegant motors? nebo nějaká domácí stavba?, co tam je za motor? tipoval bych nějakou ameriku… jen tak ze zvědavosti…jinak myslel jsem tuhle fotku:

    http://www.wreckedexotics.com/countach/countach_0020040630_001.shtml

  19. Countach says:

    Podle fotky to bude ono,ta barva byla tak trašně vyšisovaná a blbě dolakovávaná že to pak házelo takovýhle různý barvy.Je v tom SAAB

  20. hoverboy says:

    replika countachu s motorem ze saabu? tak o tom jsem ještě neslyšel, drtivá většina má fiero, tam by se hodil třeba v12 z BMW 850diny, to by pak byla dokonalost…jinak ta fotka je klasicky dobarvenej photoshop to je jasný… nepujčil bys mi ho na výkend za flašku wizoura? :-)))

  21. hover - odborník says:

    Je vidět, že ,,odborník,, se nezapře….
    Pokud je ta oranžovo-rezavá replika z nejlepších, co jsi viděl, tak to jsi měl hodně chudý život… Chápu, že každý má jiný vkus a respektuji to, ale jediné co by tvé vyjádření mohlo částečně omluvit je neznalost věci a to, že jsi ji na vlasní oči neviděl—
    Byla na prodej asi před třemi lety za asi 500 a snad se i tenkrát za o něco menší prachy prodala. Už tenkrát v ní byl neuvěřitelně motor SAAB 2,O čtyřválec, byla zralá na kompletní předělání, byly problémy se dveřmi, stejně jako s doklady a o technické stránce a dalších věcech ani nemluvě. Co se těch prahů týká ( které tam nemají co dělat a dávali je tam většinou stavitelé,kteří neuměli technicky lépe vyřešit skrytí konstrukce a prahové výztuže karoserie) tak to snad raději nebudu ani komentovat, ale lidová tvořivost je někdy dost zajímavá. Pokud sis tohle spletl s originálem, tak jsi bezpochyby znalec. Countach je pojem a já osobně tyhle tvary miluju. Ten, kdo do něčeho takového nacpal čtyřválec a takováto ,,super kola,, , o tom těžko něco ví…. Mimochodem – motor z 850 by možná nebyl špatný, i když je zbytečně těžký,složitý a na zástavbu náročný.
    Musel by se uzpůsobit nejen podvozek, rám a brzdy, ale je i prostorově a hmotnostně do neoriginálního rámu je s ním dost problém.
    To ale určitě ,,odborník tvého kalibru,, zajisté ví a u flašky wizoura přijde jistě i na spoutu dalších vylepšení…
    Mimochodem víkend se píše takhle : vÍkend s měkým Í. Pokud ovšem ta flaška whisky neudělala už svoje i po stránce tvrdosti… Jinak přeji hodně zdaru a loučím se s doporučením: ,,Když něčemu nerozumím, tak si své názory nechám raději pro sebe a neztrapňuji se jejich zveřejněním!”…

  22. Hoverboy says:

    hover odborník:
    nechápu proč takový slova kritiky a takovej útočnej tón, snad jsem neřek nic tak strašnýho, toho šedivýho jsem viděl na vlastní oči tak strašnej mi nepřipadal – ano máš pravdu jediná replika co jsem viděl na vlastní oči (teda kromě tý nedostavěný v Troji), ostatní jsem viděl jenom na fotkách na internetu, ale countach jsem taky viděl na vlastní oči, takže si myslim že to ve voku trochu mám , (kažodpádně si myslim že to neznamená že bych měl chudej život 🙂 ) , a ty prahy to je opravdu podobný tip co dával úpravce Koenig na svoje kusy, jinak nejsem žádnej zastánce replik, a snažil jsem se moc nekrytizovat, třeba na tom červenym se mi nelíbí víc věcí, ale ty jsi zřejmě větší odborník takže sis jich všimnul, byl jsem jenom zvědavej…a taky jsem napsal blbě víkend, no to je taková tragédie…asi se známe a něco sem ti proved, že mě takhle napadáš, jinak si to nedovedu vysvětlit…jinak s tim motorem BMW máš samozřejmě pravdu, o tom jsem měl víc přemýšlet než jsem to napsal……jinak se omlouvám za svojí češtinu

  23. HOV ER says:

    O.K. Jinak nebyl to útočný tón, ale spíše mne to pobavilo. Přes text to mohlo vyznít drsněji, ale to ten tvůj komentář taky.
    Repliky nepotřebují zastánce. Je to prostě jedna z nejreálnější možnosti, jak se dostat ke svému snu a navíc si auto přizpůsobit k obrazu svému ( jako třeba tenhle červený kousek). Zrovna Countach je toho ideálním příkladem. Originál koupíš od 3 mil. nahoru a stejně se sním moc nesvezeš, neboť náhradní díly už neseženeš ani přes zastoupení Lamborghini a když přece jen něco, tak čekáš několik měsíců a za astronomickou cenu. Countach byl tak poruchový, že i milionáři ho používali spíše jako dekoraci než auto. Na netu o tom najdeš jistě hodně story. Dej si třeba do vyhledávače ,,Countach v obýváku,, a uvidíš…
    Mým záměrem nebylo tě napadat, ale některé věci ti osvětlit a jiné doporučit. Snad Ti to prospělo a mohu být rád, že jsem trochu přispěl k tvému rozhledu a osobnostnímu vývoji…
    Přeji hodně zdaru při stavbě tvého auta snů… P.S. Snad to nebude Countach….

  24. Tapia says:

    Neni na prodej?..

  25. Karel says:

    Tady se mrkněte na pár Countachů v pohybu.Takovej malej srázek.Ti Japonci jsou fakt nadšenci.Super.
    http://www.youtube.com/watch?v=zX6I3ySaBq0&feature=related

  26. Karel says:

    A tady to je samej unikát.Ty nejznámější mám ve sbírce 1/18.Na to jsem pyšnej…:-)
    http://www.youtube.com/watch?v=WPkV5d-GubA&NR=1&feature=fvwp

  27. apopi says:

    Super auto , smekám .

  28. Blazek says:

    Muzu se zeptat kolik stala prestavba? a mate jeste naky kontakty dekuji

  29. Lamablanka says:

    Ahoj,
    Kdyby každý věděl,co taková stavba obnáší…Těch let,tolik věcí i těch né moc dobrých se na cestě k takovému dílu stane a přihodí…Výsledek je úžasný a i ti,co už tu nejsou,by byly z výsledkem spokojeni.Opravdu Krása!
    Kominík z Husovic.

Komentovat