CzechLamborghini.cz
Právě čtete článek v kategorii: Showroom, Závodní vozy Lamborghini Diablo SVR  (David Bureš)
Lamborghini Diablo SVR

Lamborghini Diablo SVR

Během Ženevského autosalonu 1996 automobilka Lamborghini představila první automobil, který se oficiálně dostal do okruhových závodů pod znakem rozzuřeného býka. Jeho název byl Diablo SVR a jezdit měl ve značkovém šampionátu Lamborghini Super Trofeo.

Závodní automobil byl postaven na základech sériového Diabla SV, oproti originálu ale závodní vůz postrádal vše nepodstatné. Diablo SVR dalo pryč i nepodstatné světlomety, které vepředu nahradily chladící otvory na přívod čerstvého vzduchu k brzdám.

Automobilka Lamborghini postavila celkem 34 vozů Diablo SVR, přičemž 28 z nich postavila již na start prvního závodu, který se v červnu roku 1996 konal na okruhu v Le Mans. Většina produkce tak byla hotova za pouhé tři měsíce.

Technické parametry

Informace:

Oficiální název: Lamborghini Diablo SVR
Karoserie: jednomístné závodní kupé
Výroba: 1996
Počet vyrobených kusů: 34
Závodní debut: 14.7.1996, Le Mans

Motor:

Konfigurace: uprostřed uložený vidlicový dvanáctiválec s úhlem válců 60°
Objem: 5707 ccm
Výkon: 540 koní
Točivý moment: ?
Převodovka: pětistupňová manuální, Lamborghini

Podvozek:

Pohon: zadní kola
Brzdy: drážkované kotoučové, Brembo
Pneumatiky: vpředu: 240/645 P Zero, vzadu: 326/640 P Zero
Zavěšení: nezávislé, dvě příčná ramena, vinuté pružiny a příčný stabilizátor

Rozměry a hmotnost:

Délka: 4550 mm
Šířka: 2040 mm
Rozvor: 2650 mm
Výška: 1105 mm
Hmotnost: 1385 kg

Výkony:

Zrychlení 0 – 100km/h: 3,7 s
Maximální rychlost: 330 km/h
Cena: 300 000 Dollarů (1996)

Komentáře

Jeden koméntář k “Lamborghini Diablo SVR”

  1. […] představilo na Boloňské autoshow v roce 1999. Jeho hlavní úkolem bylo nahradit zastaralé Diablo SVR pro závodní šampionát Lamborghini Super Trofeo. Jeho mírnou úpravou vzniklo sériové Diablo […]

Komentovat